HARMONIA · N1 N2

null

Donem color a la melodia

A partir de 8 anys

L’harmonia es el que dona color a una melodia, expressant tots els estats d’anim i enriquint la música d’una forma il·limitada. L’alumne descobreix desde els fonaments harmònics com funciona l’estructura musical d’una composició.

Cada alumne respondrà diferent a la percepció harmònica d’una progressió d’acords, donant-li així una llibertat creativa a l’hora de tocar l’instrument i/o modificar el color musical dels temes treballats.

CONTINGUTS

Harmonia 1

  • acords
  • intervals harmònics
  • tonalitat
  • acords diatònics, modo major
  • acords diatònics modo menor
  • el tritó
  • funcions tonals
  • ritme harmònic
  • acord de 7 dominant
  • cadències
  • moviment harmònic continuïtat harmònica
  • enllaços de fonamentals

Harmonia 2

  • dominants secundaries
  • dominant de la dominant
  • dominants alterades
  • subdominants secundaries
  • acords secundaris i ritme harmònic
  • tensions
  • relacions acords-tensions-escala
  • conducció de les veus
  • anàlisis melòdic

COM HO FARAN?

Els alumnes seguiran un procediment tan teòric com pràctic, exercicis del nivell corresponent. El dictat Harmònic es un exercici excel·lent per el desenvolupament de l’oïda, i juntament amb el dictat melòdic li donarà a l’alumne unes eines i coneixements molt importants per aprendre com funciona un repertori musical. Igualment es treballarà l’entonació i anàlisis de repertori en el nivell corresponent.

La metodologia es basarà en els següents aspectes:

  • La formació personalitzada.
  • El desenvolupament de les capacitats creatives i de l’esperit crític.
  • La metodologia activa.
  • Realització conjunta de treballs a la pissarra i correcció individual.
  • Anàlisi d’obres o fragments musicals.

QUÈ ASSOLIRAN?

Després d’assolir el nivell 1 i 2 d’harmonia els alumnes podran escriure, reconèixer i tocar els acords quatríades, saber la tonalitat d’una cançó, creació de una estructura harmònica de 8 compassos amb 3 cadències diferents. Harmonitzar una melodia dins del nivell corresponent. Analitzar una progressió d’acords dins el nivell.